Obrazek 1

Obrazek 1

Zsazsi - Legendák

A tömeg zsibongásába éles sípok és kiáltások hangjai vegyültek.

– Hazug... csalók! Gyil-kosok! – kiáltotta nem messze előttem egy nyomorék öregember a botját rázva a főtér felé, ahol a sorozás folyt, míg mellé nem ért egy katona és gyomorszájon nem vágta. Összegörnyedt, majd a földre zuhant.

Igyekeztem úgy intézni a lépteimet, hogy középről észrevétlen a házfalak mellé sodorjon az emberáradat.

– Menj tovább! – utasított a katona.

– El-elviszem az útból, hogy ne okozzon több bajt. – A katona végigmért mindkettőnket, nem akaródzott itt hagyni minket, de amint meghallotta az újabb szaggatott sípszót, szó nélkül elsietett.

– Gyere, Ronnal bácsi – felvettem a földről a botját és segítettem neki lábra állni. – Miért keresed a bajt?

– Ez a háború... a háború... csak szörnyűség és hazugság – motyogta Ronnal. – Én... láttam mindent. Hazugság.

– Tudom, Ronnal bácsi, tudom. Nem északi barbárok ezek, akik a hegyeken át érkeztek, hanem erdei gnómok és tündérek, akiket mi támadtunk meg.

– Ne gúnyolódj! – lihegte Ronnal, majd megtörölte a szája szélét.

– Hiszek neked. Mind hallottunk már tündérekről szóló legendákat.

Ronnal megtántorodott. Ekkor néztem csak meg őt jobban. Szája széléről vér csordogált, megfestette gyér szakállát is. Az arca kissé elfehéredett.

– Sietnünk kell! – motyogta és bicegve előre iramodott.

Ronnal háza rozzant volt és mindenhol kacatok hevertek. Gondosan bezárta mögöttem az ajtót.

– Gyertek elő! – suttogta aztán rekedtes hangján, mire minden irányból halk motozás hangzott fel. Ronnal felém fordult. – Te mindig segítettél... nekem – köhögött. – Kérlek, ezentúl segíts... nekik.

Értetlenkedve néztem körbe. Hat kíváncsi fekete szempár szegeződött rám.

– Azok... nem legendák voltak – nyögtem ki nagy nehezen.

– Nem. Nem azok voltak.

Ahogy belenéztem azokba az árva tekintetekbe...

– Sziasztok! Én Neil vagyok.

Egyikük lassan bólintott.

– Ne hagyd... hogy őket is megöljék. Ne hagyd, hogy legendákba zárva élhessenek csak.

2 megjegyzés:

  1. Úgy érzem, mintha mélyebb, sokkal mélyebb háttere lenne ennek a történetnek... Szép a kép az elején :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a történet már évekkel ezelőtt íródott, de akkor is és most is sokszor elgondolkodom, hogy miként vesznek ki az emlékezetünkből a természetközeli folklór a történetek/lények. Benne vagyok egy csoportban, ahol különböző lények mitológiájából oszthatnak meg a tagok legendákat, történeteket, személyes élményeket. Olvasom az indián, kelta, lengyel, kínai szerzetekről a történeteket és ott ülök, agyalok, hogy én mit tudok a sajátomról? Hmhm... voltak valami táltosok... meg csodaszarvas, meg turul... de őszintén nem tudom, hogy melyik újonnan kreált és melyik az, ami átvészelte a kereszténységet. És elszomorodom.

      Törlés

Szkielet Smoka Zaczarowane Szablony